Loading...

Group Info

French Academy

French Academy

Learn French a little bit everyday and join my classes for e better and quicker understanding of the language. 


Join today and benefit of 50% off !

Gets even cheaper if you ask a friend to join, group lessons are a better option if you want ! :) 

  • Created: Apr 19 '21
  • Admin: Adia

Reactions

Members

Admin TUTOR
Adia TUTOR
Anuksha Lallchand TUTOR
EK PARENT
Zohra Zehar TUTOR
Margaux Sampson TUTOR
SJ Temani TUTOR

Site Posts

  • SJ Temani TUTOR
    SJ Temani joined group
    French Academy
    French Academy
    Learn French a little bit everyday and join my classes for e better and quicker understanding of the language.  Join today and benefit of 50% of...

Comment Posts

You need to sign in to comment
Adia TUTOR
Apr 19 '21
Hey everyone! Let’s start learning today : Bonjour à tous!

Leçon n°1: Ça ou Sa?

Ça = c’est un “pronom démonstratif“, on l’utilise quand dans une phrase on peut le remplacer par ”cela”. Il sert à montrer quelque chose.

Sa = c’est un “adjectif possessif”, on l’utilise quand dans une phrase on peut le remplacer par “la sienne“. Il sert à démontrer l’appartenance.

Était-ce utile? Si oui, suivez la page pour apprendre plus de français tout les jours ou inscrivez vous au cours et bénéficier de 50% off!
Hey everyone! Let’s start learning today : Bonjour à tous!

Leçon n°1: Ça ou Sa?

Ça = c’est un “pronom démonstratif“, on l’utilise quand dans une phrase on peut le rempl...See more

Forum

Topic Last Reply
There are no topics here. You'll be the first.